Διοίκηση Μάρκετινγκ

Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στην κατανόηση της σημαντικότητας των στρατηγικών Μάρκετινγκ σε θέματα προσφερομένων προϊόντων ή υπηρεσιών, δικτύου διανομής, τιμολόγησης, προβολής και επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της κατάρτισης αποτελεσματικών προγραμμάτων μάρκετινγκ, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της επιχείρησης, στα πλαίσια ενός ολοένα και πιο ανταγωνιστικού επιχειρησιακού περιβάλλοντος.

Additional Info

  • Διδάσκων/οντες: Σαλαμούρα Μαρία
  • Περιεχόμενο του μαθήματος:

     

    Ι. Εισαγωγή στο μάρκετινγκ
    1. Οικονομία, Κοινωνία και Μάρκετινγκ. Μάρκετινγκ και Περιβάλλον.
    2. Έρευνα Μάρκετινγκ. Η Συμπεριφορά των Αγοραστών.
    3. Η Τμηματοποίηση και η Στόχευση της Αγοράς, η Τοποθέτηση των Προϊόντων/Υπηρεσιών.        
    4. Προγραμματισμός και Ανάπτυξη προϊόντος. Διοίκηση Καναλιών Διανομής.
    5. Στρατηγικές Προβολής και Επικοινωνίας. Στρατηγικές Τιμολόγησης.
    ΙΙ. Marketing plans: πώς να σχεδιάζετε αποτελεσματικά Προγράμματα Μάρκετινγκ.
    1. Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος.
    2. Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος.
    3. Αξιολόγηση Προϊοντικού Χαρτοφυλακίου και Ανάλυση SWOT.
    4. Επιλογή Αγορών-στόχων.
    5. Καθορισμός Στόχων και Στρατηγικής Μάρκετινγκ.
    6. Σχέδιο Δράσης.
    7. Προϋπολογισμός, Πρόγραμμα Εκτάκτου Ανάγκης και Έλεγχος Προγράμματος Μάρκετινγκ.
  • Συνιστώμενη Βιβλιογραφία προς μελέτη:

     

    Α) Εγχειρίδια του μαθήματος:
    • Αυλωνίτης, Γ., Παπασταθοπούλου, Π. (2010): «Marketing Plans: πώς να σχεδιάζετε αποτελεσματικά προγράμματα μάρκετινγκ», Αθήνα: Σταμούλης.
    • Perrault, W., Cannon, J., McCarthy, J.( 2012): «Βασικές αρχές μάρκετινγκ: μια στρατηγική προσέγγιση», Αθήνα: Πασχαλίδης.
    Β) Συμπληρωματική Βιβλιογραφία:
    • Blythe, Jim (2002), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Αθήνα: Κλειδάριθμος
    • Boone, Louis E., Kurtz, David L. (2001), Contemporary marketing, 10th ed., Fort Worth: Harcourt College Publishers
    • Bovee, Courtland L., Houston, Michael J., Thill, John V. (1995), Marketing, 2nd ed., New York: McGraw-Hill
    • Dibb, Sally .. [et al.] (2001), Marketing: concepts and strategies, 4th European ed., Boston: Houghton Mifflin
    • Jain, S.  (1999),  Strategic Marketing Planning, Αθήνα: Έλλην
    • Kotler, P.  (2005), Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ, 2η εκδ., Αθήνα: Γκιούρδας
    • Kotler, P., Keller, K. L. (2006), Μάρκετινγκ μάνατζμεντ, 12η αμερ. έκδ., Αθήνα : Κλειδάριθμος
    • Kotler, Philip, Armstrong, Gary (2001), Αρχές μάρκετινγκ, 9η εκδ., Αθήνα  : Γκιούρδας
    • Wilson, R., Gilligan, C, (1999), Strategic Marketing Management, Butterworth-Heinemann, Oxford.
    • Winner, Russel S. (2007), Marketing management, 3rd ed., Upper Saddle River, N. J.: Pearson Prentice Hall
    • Μάλλιαρης, Π. (2001), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, 3η έκδ., Πειραιάς: Σταμούλης.
    • Πετρώφ, Γ, Τζωρτζάκης, Κ. και Τζωρτζάκη, Α. (2002), Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ: Η ελληνική προσέγγιση, Αθήνα: Rosili
    • Σιώμκος Γεώργιος Ι. (2003), Εισαγωγή στο Στρατηγικό Μάρκετινγκ, Αθήνα: Σταμούλης.
  • Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

     

    • Διαλέξεις του μαθήματος μέσω διαφανειών PowerPoint
    • Μελέτη case studies
    • Αναζήτηση και παρουσίαση οπτικοακουστιακού υλικού μέσω του διαδικτύου (ιστοσελίδες, video κ.λπ.)
  • Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης:

     

    • 50% κατά στάδια εξέταση (ομαδικές εργασίες).
    • 50% τελική γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
  • Αντικειμενικοί στόχοι μαθήματος:

     

    Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αυτού, ο φοιτητής θα μπορεί να:

    • Κατανοήσει τις τεχνικές και τις μεθόδους που εφαρμόζει το μάρκετινγκ για την ανάλυση των επιχειρηματικών προβλημάτων.
    • Αναλύσει τη σημασία της διαμόρφωσης στρατηγικής σε θέματα προσφερομένων προϊόντων ή υπηρεσιών, δικτύου διανομής, τιμολόγησης, προβολής και επικοινωνίας.
    • Χρησιμοποιήσει τις κατάλληλες μεθόδους ανάλυσης του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορέσει η επιχείρηση να μετατρέψει τις αδυναμίες της σε δυνάμεις και τις διαφαινόμενες απειλές σε πιθανές ευκαιρίες.
    • Αντιληφθεί την σημασία της κατάρτισης αποτελεσματικών προγραμμάτων μάρκετινγκ προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της επιχείρησης.
    • Χρησιμοποιήσει τις κατάλληλες μεθοδολογίες και εργαλεία μάρκετινγκ που στηρίζονται στο θεωρητικό υπόβαθρο που έχει αποκτήσει, ως μέσων αύξησης της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης.